O scurtă recapitulare a filmelor anului 2018 - Book Based


Cărți și filme.

Filme sau cărți.

Bătălia scrisului, adaptării, scenariului și popularității.

Dacă nu am citit cartea, am văzut filmul, dar preferința multora este să afle povestea și nu să o vizioneze. Ce alegem să lecturăm și ce să urmărim? Care acțiune merită și care nu, carte și film deopotrivă?

Timpul este prea scurt pentru a te bucura de toate viziunile unor autori. Este scurt și pentru a reda toate ecranizările bazate pe imaginația acelor autori. Împărțim plăcerile după cum ne permitem și ajungem să facem liste. Eu, cel puțin, pun câteva titluri deoparte și fac asemenea liste, atât de lectură, cât și de vizionare.

Anul acesta am reușit să fiu curioasă de câteva volume/DVD-uri. Că am citit și cartea sau doar am văzut filmul, lista s-a mărit neașteptat. Cu ce să încep?


Carte citită/Film derulat

The Hate U Give (Idei la Întâmplare)
IMDb
Romanul autoarei Angie Thomas impresionează atât pe hârtie cât și pe ecran. Povestea lui Starr este una profundă și transmite fiori. Cartea mi-a lăsat o amprentă puternică și același sentiment l-am resimțit și pe parcursul filmului. Ochii mi-au fost în mare parte înlăcrimați cât timp am urmărit acțiunea, căci impactul cărții se transmite excelent și în imagini.
Ura cu care lovești (Editura Trei) este o lectură necesară și un film bine jucat de Amandla Stenberg.

The Darkest Minds (Idei la Întâmplare)
IMDb
Trilogia Minți primejdioase, scrisă de Alexandra Bracken (Editura Trei), este genul de poveste care te prinde în timp. Și venind acum la pachet și cu filmul, personajele Ruby, Liam, Chubs și Zu sunt cu un gram mai reale. Din nou cu Amandla Stenberg în prim plan, filmul se derulează conform cărții, dar cunoscând acțiunea, adaptarea se mișcă repede, scăpând din detaliile explicative. Am fost ușor dezamăgită de film, însă nu ar fi rea o continuare.

A Simple Favor (Idei la Întâmplare)
IMDb
Nu m-am arătat foarte încântată de O simplă favoare, Darcy Bell (Editura Litera). Cartea a fost ciudățică, frustrantă și scrisă într-un mod care nu m-a satisfăcut. Am fost extrem de curioasă de film însă și după vizionare, ca întreg, rămân fidelă impresiei inițiale - nu sunt fan. Anna Kendrick și Blake Lively își joacă bine rolul, nu asta a fost problema. Scenariul este cuprinzător, urmărește evenimentele din carte, dar îi lipsește ceva. Nu este un film rău per se, doar că pleacă de la o idee nu foarte originală.

Sharp Objects (Idei la Întâmplare)
IMDb
Gillian Flynn este departe de a fi o necunoscută. Obiecte ascuțite (Editura Trei) a fost o lectură cel puțin interesantă, mai greu de asimilat și cu concluzii personale confuze. Cartea nu este de neglijat și nici seria de 8 episoade nu este dezamăgitoare complet. Deși adaptarea este corectă cărții, filmul este derutant și în final nu am fost la fel de încântată ca în faza inițială. Amy Adams în rolul lui Camille nu a reușit să îmi transmită povestea.

Every Day (Idei la Întâmplare)
IMDb
Zi după zi, de David Levithan (Editura Trei) este o poveste perfectă, simpatică, interesantă și palpitantă. Nu se oprește la o singură carte și se continuă în Someday, o călătorie frumoasă. Angourie Rice este actrița ce intră în pielea lui Rhiannon și o face foarte bine. Filmul este replica savuroasă a cărții și garantează o experiență plăcută.

You (Idei la Întâmplare)
IMDb
Pentru că nu am îndrăgit prea mult romanul Tu, Caroline Kepnes (Editura Herg Benet), compensez cu serialul. Da, este cazul acela de a mă bucura de film și asta probabil i se datorează lui Penn Badgley, pentru că este un Joe de excepție. Cartea prezintă o figură bună, chiar dacă nu ne-am potrivit; am citit dar nu am putut să mă apropii. Sezonul unu din povestea You l-am urmărit cu interes și încântare și aștept sezonul doi (cu scene din volumul Hidden Bodies, nu?).

Carte necitită/Film derulat

Annihilation
IMDb
 Nu sunt fană genului horror, iar filmul bazat pe cartea autorului Jeff VanderMeer m-a înfiorat oarecum. Annihilation este prima cartea din trilogia Southern Reach, volume apărute la Editura Trei și prezintă scenariul unui peisaj extraterestru, o zonă din care cei curajoși să se avânte în expediții nu se mai întorc sau mor la scurt timp după revenire. Oameni de știință încearcă să lămurească misterul forței ce îi face să își piardă mințile odată ce au intrat pe teritoriul străin, dar cum să supraviețuiască?
Actrița Natalie Portman, în rolul principal, și ceilalți actori fac filmul să fie interesant și captivant și ușor înspăimântător pentru emotiva de mine. Nu cred că m-aș fi încumetat la citit, nu este genul meu de lectură.

The Kissing Booth
IMDb
Cartea lui Beth Reekles, apărută în colecția Leda Edge, face loc unui film foarte simpatic și, cum se spune, cheesy. Rezumându-mă la film, povestea lui Elle și a lui Noah este jucată puțin stângaci de tinerii actori, însă, adună umorul, prietenia și iubirea adolescentină într-o imagine plăcută și relaxantă. Pusă la mijloc între cei doi frați, alegerea lui Elle este dificilă. Cartea, acum după vizionarea filmului, nu mă atrage, cred că sunt satisfăcută la această viziune a poveștii.

I Still See You
IMDb
Break My Heart 1 000 Times, de Daniel Waters s-a tranformat în filmul I Still See You. Un oraș cu fantome, un thriller SF, două personaje în căutare de răspunsuri. Dacă aș alege să citesc cartea, s-ar adăuga câteva procente în favoarea poveștii, care are un aer misterios și palpitant. Însă filmul ce o are ca actriță principală pe Bella Thorne, nu s-a remarcat, asta poate și din ușoara mea antipatie pentru domnișoară. Imaginea filmului este cam ștearsă dar în privința ideii unui eveniment aproape apocaliptic și urmările acestuia, este interesantă.

Adrift
IMDb
După o poveste adevărată de Shailene Woodley și Sam Claflin interpretează cu multă emoție cazul naufragiului. Mie mi-a fost imposibil să nu plâng pentru iubire, tragedie, viață și supraviețuire. Red Sky in Mourning: A True Story of Love, Loss, and Survival at Sea este titlul original al puterii lui


IMDb
Te voi iubi mereu, cartea lui Heidi McLaughlin, apărută la Leda Edge, are un romantism frumos, acompaniat de muzică country. Din film nu am reușit să îmbrățișez farmecul pe care cartea îl poate avea. Acțiunea a fost oarecum fragmentată și nu am prins trăirile personajelor. Esența poveștii este acolo, dar ceva a lipsit. Liam, fiul rătăcitor, rock star, revenind acasă după o lungă perioadă, vrând să împace lucrurile și să le reia de unde le-a lăsat, plus câteva picanterii, nu e chiar o poveste nouă și poate alegerea de a nu o citi a fost una inspirată.


IMDb


IMDb



IMDb


IMDb
 The Little Stranger - Sarah Waters
IMDb





Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Vai de capul meu! Din lista asta, doar un film am vazut - I Still See You. Sa-mi fie rusine! Am de recuperat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare film are farmecul lui, mai ține și de preferințe. Vizionări plăcute!

      Ștergere
  2. Uite ca nu sunt singura! Mie "Sharp objects" nu mi-a placut. Nici cartea, nici miniseria. Ma simt mai putin ciudata :)) Nu stiam ca "You" e si carte, am urmarit cateva episoade din serial si mi s-au parut interesante. mi-ai dat o idee cu "A Wrinkle in time".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu m-am simțit in minoritate cu multe carti :)) “You” serialul chiar mi-a lasat o impresie buna, astept continuarea. Vizionari placute!

      Ștergere