Desert la Mic Dejun - Waffles cu Cremă de Mascarpone

Odată cu zilele răcoroase de toamnă se schimbă și poftele. Cel puțin în cazul meu, simt nevoia ca la micul dejun să am parte de ceva mai copios, dar nu gustările clasice, și să fie proaspăt și cald. Așadar, pun la încins, din nou, aparatul de făcut waffles și bifez cerințele în câțiva pași simpli.

Pe lângă faptul că rețeta este rapidă, sățioasă și caldă, este și un desert pe care îl putem combina în felurite moduri. Pentru săptămâna ce stă să înceapă, am ales să îndulcesc vafele cu o cremă de mascarpone. Compoziția și crema se țin la frigider fără problemă pentru a asigura micul dejun pentru zilele ce urmează.

Waffles

Compoziția de vafe se poate face și împrumutând pașii altor rețete asemănătoare. Eu am ales să adaptez ingrediente care se pot folosi și pentru a prepara savarine. 
Ce am folosit:
  • 500 g Făină
  • 300 ml Lapte 
  • 4 Ouă
  • 7 g Drojdie (un plic drojdie uscată)
  • 40 g Zahăr
  • 40 g Unt/Ulei
  • Sare
  • Vanilie
 De la sine înțeles că toate ingredientele se amestecă, însă de ținut cont ca laptele să fie călduț, pentru că folosim drojdie. 

 


Compoziția se lasă câteva minute să se așeze. Rămâne să le coacem în forma caracteristică și să le servim.

 După gustul și preferința fiecăruia, vafele pot fi servite alături de fructe, cu o cremă de brânză, dulceață sau orice altă combinație.




Pentru a-i da aspectul de desert am făcut o cremă mascarpone, din care pot oricând să compun un alt desert, cum ar fi unul cu pișcoturi. 

Am folosit pentru cremă:
  • 5 gălbenușuri de ou
  • 5 linguri zahăr pudră
  • 5 linguri mascarpone
  • esență vanilie
  • sare

Gălbenușurile se bat cu zahărul pudră până devin o spumă ușor albă. Lingurile cu mascarpone se adaugă treptat și se amestecă. Crema rezultată se ține la frigider.
 Am servit un mic dejun târziu cu waffles pufoase, cremă de mascarpone dulce și banane pentru plusul de fructe. Zilele ce urmează au garantate gustarea rapidă și delicioasă la care pofteam.

Spor la dulcegării!

(Lidl România îmi oferă calea cea mai rapidă pentru prepararea deserturilor)

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Arată delicios. Cred ca e foarte bun.poza e genială

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curcubeu pe cerul gurii sau ceva pe acolo :)) Este bun, este. Mulțumesc!

      Ștergere
  2. Ce bine arata. Numai cand ma uit imi vine sa ma apuc de treaba, insa am decis ca pentru o vreme sa renunt la niste vicii. Data viitoare experimentez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă e să am un viciu, aleg dulciurile. Dar nu fac excese și le prepar în casă de cele mai multe ori. Sper să dau idei inspirate de experimente.

      Ștergere