Review ”Bariere de fum” - Monica Ramirez (vol. IV - seria Alina Marinescu)

Alina Marinescu insistă să îmi scurtcircuiteze nervii și nu se oprește până nu mă înnebunește complet. Monica Ramirez nu se delasă nici cu volumul patru din serie de la un joc turbulent în care te încătușează cu neprevăzut, teroare și iubire. Cu fiecare nouă misiune, romanele autoarei pulsează din ce în ce mai dinamic și febril, provocându-mă să mă alătur unei aventuri care îmi spulberă de fiecare dată gândurile și mă îneacă într-un suspans pe care îl înghit cu lăcomie.
Seria Alina Marinescu se încadrează în acel tip de thriller care la fiecare moment de cotitură ori te face să vrei să te alături luptei, ori te zguduie în așa fel încât vrei să urli până la epuizare. Scenele critice sunt ca și așezate pe o ruletă, iar unde nimerește să cadă bila învârtită de autoare, acela este punctul care te poate șoca sau bucura. Până la acest capitol al seriei, paginile au fost un amalgam de lacrimi, zâmbete, iubire, durere, sacrificiu, moarte, secrete, și oricât te-ai aștepta ca Organizația Elite să își trimită în continuare spionii în mijlocul unor terenuri minate, Monica Ramirez îți suflă elegant orice idee de scenariu de sub nas și te face să te reîndrăgostești - iar, și iar, și iar, de șase ori - de scrierea sa, personajele și poveștile lor de viață și acea realitate alternativă care provoacă fiori.
Când am terminat volumul trei, am fost doborâtă de un val puternic format în urma unor imagini care mi-au suflat că dincolo de ficțiune, autoarea mă vrea adusă puțin cu picioarele pe pământ, și astfel am resimțit o veridicitate a acțiunii. Gruparea Al-Qaeda este inamicul de temut care dispune de adepți pregătiți să se sacrifice din ordinul conducătorului, și care totodată are acces la arme de distrugere în masă cu ajutorul unor personaje departe de a mai putea fi numite umane. Cât timp acest aspect alcătuiește punctul central de acțiune, adrenalina infuzată în poveste se împletește și cu latura romantică dintre protagoniști. Rolul de partener al Alinei a fost ocupat în lipsa lui Alex de Marius, iar cu această schimbare am văzut acea latură sensibilă a Alinei care nu s-a deteriorat chiar și după anii draconici petrecuți în cadrul Elite. L-am preferat pe Marius alături de ea și așteptam cu nerăbdare să văd evoluția lor ca și cuplu. Însă dacă l-am dat puțin uitării pe Alex, povestea ține să îmi reamintească de ce își merită rolul și care e menirea lui, iar acest fapt îmi derută sentimentele.
Bariere de fum este agonie. Dacă nu aș fi dispus de continuare - volumul cinci, finalul acestei părți m-ar fi distrus puțin câte puțin. Nu știu dacă am mai întâlnit până acum în lecturi un număr atât de mistuitor de momente de cumpănă care nu te lasă să le ghicești deznodământul și te frământă timp de câteva pagini cu misterul lor. Monica Ramirez este un Brett Taylor pentru cititori - prezintă planul de atac și te trimite pe teren, dar e un risc asumat și nu scapi nevătămat. Viața Alinei este pusă la grea încercare în acest volum și dacă până la un punct toate problemele aveau rezolvare și din lanțuri se găsea scăpare, de această dată povestea va fi lovită de o catastrofă.
Fiind tot pe urmele Al-Qaedei și al său conducător Al-Fadhe, colaborarea Elite - CIA continuă, însă, ca din morți, revine Alex Therein, iar (re)primirea lui în grup aprinde ceva scântei. Atitudinea lui de agent nemilos, indescifrabil și rece se crapă la fiecare grimasă sau val de fericire și iubire de pe chipul Alinei, dar nu îi pune bariere în drumul ei alături de Marius. Participarea lui în acest volum este pusă pe plan secund, accentul căzând pe misiunile ce îi pun în pericol pe Ford, Marius și mai ales Alina - de la viruși fatali, la misiuni eșuate, dispariții, trădări, până la răpiri, chinuri și barbarie.
Monica Ramirez a compus și de această dată un cadru care te aprinde, te ține cu sufletul la gură, te bulversează și te cutremură. Intrigii îi este rezervat fără rețineri un ritm amețitor, detaliile și maniera de scriere făcând totul foarte vizual și pătrunzător, iar personajele îmbrățișează o aură reală, captivantă. Bariere de fum este un pas în plus spre apogeul unei povești care își ține secretele sub cheie, un alt punct de foc într-o viață amenințată de umbre și moarte, și totuși în paginile cărții se ascund mult mai multe, întâmplări și emoții ce doar prin vocea Monicăi Ramirez se merită descoperite.

Mulțumiri autoarei pentru exemplar. Seria în ediție nouă se poate comanda pe site-ul Editurii UP