Review ”Identități secrete” - Monica Ramirez (vol. II - seria Alina Marinescu)

M-am foit zile la rând în încercarea de a găsi formulările coerente, potrivite pentru a-mi exprima gândurile și stările care s-au ridicat din volumul doi din seria Alina Marinescu. Încă mă confrunt cu un blocaj și amânarea impresiilor nu ajută nicicum. Monica Ramirez este „asasinul la feminin” al calmului emoțiilor, al relaxării nervilor. Și deși am ținut seamă de avertismente, și am luat în calcul orice rută pavată cu neprevăzut, autoarea a reușit să provoace un adevărat război în trăiri și să îmi săgeteze privirea cu lacrimi grele. Îmi doream să am parte de craterele emoționale? Da și nu - nu, pentru că evident ceva extrem se va întâmpla și sufletul meu firav nu poate îndura, da, pentru că acest lucru face dintr-o carte una excepțională, care îți vorbește timp îndelungat. Cea mai grea povară care cade pe umerii mei este ca în continuare să mai pot inventa pentru Monica Ramirez cuvinte care nu au fost spuse deja. Nu este niciun secret că este o scriitoare desăvârșită și cărțile ei au puterea de a fascina, iar seria Alina Marinescu te doboară. Și este doar începutul...
Identități secrete” m-a închis într-o cameră plină de iluzii, s-a jucat în mintea mea pe aferentul teren minat dar a călcat apăsat în locuri care desenau curajul să speri la schimbări doar ca să fie o capcană ce își începuse numărătoarea inversă. Alina Marinescu și Alex Therein nu mai sunt simple personaje, sunt parte dintr-un univers în care te pierzi voluntar, realismul și ficțiunea făcând casă comună și filmul acțiunii chemând la o implicare brutală. Introducerea în artele spionajului făcută în volumul „Asasin la feminin” este doar indicația spre o ușă zăbrelită cu suspans dureros, iubire sângerândă, viață jefuită, obstacol măcinat încet de o rugină provocată de sacrificiu, speranță, fugă, care lovește puternic cu fiecare capitol din zbuciumarea personajelor.
Din ciclul *ce au mai făcut „soții” Alina și Alex*, povestea lor se complică din ce în ce mai mult cu fiecare misiune la care iau parte, împreună sau separat. Oricât și-ar dori măcar o fărâmă de normalitate pentru ca relația lor să fie una firească, soarta nu le zâmbește prea larg. Alina se impune și își caută puțină liniște cerând să fie repartizată de agenție la sediul din Franța, schimbând echipa și peisajul, asta după o serie de misiuni pe muchie de cuțit și tensiuni între ea și Alex. Viața la Paris dă semne că îi priește Alinei, întâlnește oameni noi, leagă prietenii și se avântă într-o relație lipsită de întuneric dar nu și de secrete și durere. Însă dacă distanța o ajută pe ea, pe Alex îl macină și nu îi poate sta departe prea mult. Revederea ar trebui să fie mereu dulce, dar când sunt nevoiți să colaboreze din nou, ea devine amară și apoi totul se năruie. Care este sacrificiul suprem făcut pentru persoana iubită?
Alina și Alex sunt încojurați în această parte a seriei lor de aventuri de personaje care stârnesc zâmbete, simpatii și cărora li se conturează un rol plăcut de urmărit. Acțiunea îi supune la scene înflăcărate, periculoase, dar și pasionale și triste, sfâșietoare. Accentul cade mai mult pe sentiment de data aceasta și descoperim laturi ale personajelor care sensibilizează. Este clar că modul în care evoluează povestea e menit să depășească orice așteptări, să spulbere orice plan pe care l-ai putea face ca un simplu cititor, toate punctele de interes fiind într-o continuă ascensiune și uimind cu turnura pe care o iau evenimentele.
„Identități secrete” ar vrea să ascundă o altă realitate decât cea cu care sunt obișnuite personajele, dar: „Când te afunzi în întuneric, nu mai există cale de întoarcere”. Monica Ramirez ascunde și ea unele secrete care cu siguranță mă vor zdrobi în următoarele volume, dar mă mulțumesc cu faptul că m-a lăsat încă vie (*ahîm*) și capabilă să mă aventurez din nou cu Alina Marinescu. După emoții, plăceri, nebunie, dorințe, adrenalină, tragedii, suspine...de ce anume mai ai nevoie?

Mulțumiri autoarei pentru exemplar. Seria în ediție nouă se poate comanda pe site-ul Editurii UP