Review ”O singură minune” - Alina Cosma

Editura Primus (Petale Scrise)

Odată ce faci cunoștință cu stilul de scriere al Alinei Cosma, nu te poți împotrivi valurilor de emoții ce se regăsesc în cuvinte. Ce-i drept, când am descoperit-o întâia oară, în cartea Darul vieții, autoarea m-a dezorientat cu linia acțiunii pusă în principal în baza dialogului și îmi părea că mă poartă prea rapid prin evenimente, fără a mă lega prea bine de personaje. Însă m-am păcălit singură și printre secretele Alinei Cosma, viața ce se ascunde în poveștile sale este ceea ce dă farmec cărților; cu scene atât de grăitoare încât un ritm mai lent, descrieri mai ample sunt factori ce trec într-un plan secund, revenind în atenție doar în momentul când sentimentul că totul s-a terminat prea repede se instalează și ai fi dorit poate ca acțiunea să fie uneori încetinită doar pentru a experimenta mai intens momentele de impas sau bucurie. Alina Cosma este însă sinceră prin personajele sale și creează povestea lor punându-le mereu față în față, comunicând direct, fără multe momente de introspecție. Nu pot totuși să nu mă gândesc că, dacă autoarea ar fi mers pe linia „clasică” de compunere a cărților, s-ar fi luptat cu romancieri buni ai genului - de rangul lui Nicholas Sparks, căci la capitolul dramă și romance, Alina Cosma este as în a trezi furtuni de emoții, însoțite de multe lacrimi.
O singură minune” este volumul care m-a pus din nou într-o cursă contra timp, contra puterii dragostei, și m-a convins. Așa cum a construit-o autoarea, povestea te face să citești printre rânduri, să trasezi imaginea de ansamblu cu ajutorul unor puncte cheie, și dacă poate uneori scenele se schimbă prea repede, intriga este fără doar și poate captivantă și, păcălind ficțiunea, acțiunile personajelor se întrepătrund cu ritmul unei vieți reale. Protagoniștilor le sunt rezervate întâmplări care rezonează cu cititorul și poartă o aură ce maschează orice impresie de clișeu, firile pe care autoarea le-a creionat pentru Maria Dan Alexandru și Dan Alexandra Maria vibrând cu o liniște, armonie, un echilibru ce te inspiră. Este un joc frumos între numele personajelor, povestea lor de dragoste fiindu-le predestinată, și tot un joc frumos este și cel compus de autoare cu ideile care par deja să o reprezinte.
Acțiunea sare destul de mult pe linia de timp, dar în fond o relație nu se sudează în câteva clipe. Pe când unele evenimente vin să completeze și să consolideze legătura celor doi iubiți, altele par să îi poarte prea repede prin schimbările din viața lor. Alexandra și Dan par a fi cuplul contrastelor, însă în final obstacolele banale nu le stau în calea iubirii - nici o soră geloasă, nici orele prea multe de muncă. Piedici grele le sunt puse de soartă și atât cât mă bucură ideile pe care le dezvoltă autoarea, atât mă supără că nu a creat un suspans care să mă distrugă când îmi dezvăluie misterul. Deși am tot simțit pe parcursul cărții că ceva a lipsit, că dialogul nu a susținut întrutotul acțiunea, subiectul poveștii mi-a rămas întipărit undeva adânc și scenele sunt vii încă de când le-am citit.
„O singură minune” este iubire pură, inocentă, de nestrămutat chiar și când divinitatea are un rol crucial. Scrierea Alinei Cosma se destramă în multe puncte de interes și, fie-mi sarcina cât de grea de a mă limita la sentimentele redate sau trasarea intrigii, înclin să subliniez doar sensibilitatea, fiorii, devotamentul, puterea, speranța - trăsături ce se transmit de la autoare în carte, și să las restul pentru a fi descoperit de fiecare în parte.

O lectură de ⭐⭐⭐⭐(4/5)

Dan Alexandru Maria, un bărbat greu de abordat, ajunge să se îndrăgostească de tânăra Alexandra Maria Dan, o fiinţă mult prea sensibilă pentru lumea în care trăieşte. Amintiri adânc întipărite, gingăşie, sensibilitate, o dragoste profundă, care depăşeşte bariere, piedici şi chiar moartea, este tot ce îi uneşte.
Dar ce va face Dan pentru a-şi salva soţia pe care o adoră, ca fiica lor să-şi cunoască mama?
Vieţile celor care îi înconjoară se vor schimba pentru totdeauna, iar singura minune pe care o recunoaşte Dan în viaţa sa îi va oferi un dar pentru veşnicie.
„O singură minune” este o poveste de viaţă, de dragoste, speranţă şi credinţă. Tot ceea ce pare o simplă coincidenţă face parte dintr-un plan divin. Nimic nu rămâne la voia întâmplării!