Review ”Dincolo de timp” - O.G. Arion (seria Nemuritor #3)

Cu fiecare carte a Oanei Arion sunt supusă unei lupte interioare - cum o să fac față unor noi peripeții, ce stări și emoții mă vor mai încerca, ce alte cuvinte de cinste, complimente, aș mai putea aduce autoarei și scrierii, sunt câteva dintre gândurile care mă răscolesc înainte, în timpul și după terminarea lecturii. E lesne de înțeles că din moment ce am bifat primele două volume - Ultimul viking, Te voi găsi - din seria Nemuritor, și acestea încadrându-se din start printre favorite, nici continuarea nu se putea lăsa mai prejos. O.G. Arion e numele care știu cu siguranță că mă va răpi și mă va închide într-un colț de lume fantastică, prea puternică ca să îi evit influența, prea palpitantă ca să îi refuz magia.
Dincolo de timp este veriga a treia dintr-un lanț arzător de evenimente și răsună precum zgomotul făcut de piatră pe tăișul unei lame, semn prevestitor că nu vom avea parte de momente de tihnă nici de această dată, iar drumul ce se apropie ușor de final, va lăsa urme adânci, atât de partea admirației cât și de cea a tristeții. Chiar și cu riscul de a mă repeta, volumul este plin de neprevăzut, excelent construit, cu aceeași atenție la detalii și elemente de inspirație reală, în care suspansul te înnebunește și personajele te joacă pe degete. Deși obișnuită cu rețeta uimitoare, savuroasă, incitantă, a autoarei de a compune poveștile, în Dincolo de timp reușește să mai strecoare câteva plăceri în plus. Și dacă am crezut că mi-am irosit vorbele de laudă cu precedentele impresii, sunt surprinsă că pot să mai scormon după încă atâtea. Supusă unei reprize de antrenament intens, simpatia pentru personajul Victoriei îmi provoacă și înlătură deopotrivă riduri fine pe chip (rezultate din zâmbete și drame), anticipația unor prezențe supranaturale este una febrilă, traiectoria teribilă a acțiunii mă furnică, Dincolo de timp punctează acea creștere în intensitate a poveștii și o menține excelent, lăsând loc în final și pentru un alt boost energic.
După toate întâmplările care i-au dat viața peste cap Victoriei, înlocuind ordinarul cu supranaturalul, ne întrebăm ce ar mai putea urma? Îndrăgostită de un vampir, împrietenită cu un viking-nemuritor, stăpână a argintului și puțin supranaturală la rândul ei, totul pare să fie în grafic - este în vizorul atât al nemuritorilor cât și al oamenilor ce îi frecventează cafeneaua. Asta nu sună prea bine, nu? Dar sună palpitant.
La o nuntă unde mirii și parte dintre invitați sunt ființe supranaturale e nevoie să te amesteci în mulțime - un dans cu partenerul tău vampir, o escapadă amoroasă la etaj, un alt dans, dar cu niște necunoscuți dubioși, întâlniri și discuții cu alte personaje periculoase; un eveniment banal. Dar când acei necunoscuți au un interes sinistru și încep să omoare oameni nevinovați doar pentru a te convinge să le faci jocul, situația capătă valențe sumbre.
Puterea Victoriei de a readuce la viață a atras atenția unui vampir - Erden, iar cu ajutorul unei vrăjitoare - Wulina, încearcă să îi țeasă o plasă scandaloasă Victoriei pentru a o influența să o învie pe iubita lui moartă de mai bine de 2500 de ani. Începând prin a o ucide pe iubita lui Liam și punându-i în cârcă acuzațiile, totodată distrugând relația de prietenie cu polițistul, ca mai apoi să ucidă încă o dată o clientă fidelă a cafenelei și culminând cu răpirea partenerei de afacere, Lily, Victoria se vede în cele din urmă constrânsă de a le îndeplini cerințele. Cu firea ei vulcanică, teribilistă, dar și sensibilă și empatică, nu se îngrijorează pe cât ar trebui de propria-i viață și dacă ritualul la care se înhamă o va distruge. Nu e de ajuns că a mers pe la spatele prietenilor pentru acest gest? Dar tot ce contează e că toată lumea va fi în siguranță dacă va face ce îi cere Erden, nu? Wulina are chiar și informații importante despre iubita pierdută a lui Ian și ar fi o minune să se poate regăsi, nu? Ce alte secrete mai pot fi dezvăluite care i-ar putea schimba viața ei, pe a prietenilor ei? Speram că totul va fi roz? Ei bine, este roșu ca focul și negru ca pământul.
Oana Arion este cel mai bun magician - are talentul de a te face să râzi cu atitudinea Victoriei într-o secundă, iar în următoarea să cazi secerat de turnura evenimentelor. Și pe toate le scoate dintr-un joben misterios, în momente cheie, când te aștepți mai puțin. Dincolo de timp rupe câteva bariere și te prinde într-un conflict emoțional; este poate mai dinamic, mai incitant, mai dramatic decât precedentele episoade, deși aduce la lumină mai multă iubire. Reuniunea personajelor cu partenerii pierduți de atâtea veacuri este un pariu înșelător, și chiar și „dincolo de timp” lucrurile se schimbă, sau nu. Cu fiecare volum i-au naștere noi personaje, autoarea punându-ne la încercare simpatiile, iar de această dată, un metamorf - Sonja - este pata de culoare, dar și un ajutor de nădejde. Acea latură de istorie vie pe care autoarea o împletește frumos în poveste duce la o prințesă mongolă, iar pe cât de fascinantă este povestea ei reală, pe atât de esențială se arată și parcursului personajelor din seria Nemuritor.
Dincolo de timp m-a sfâșiat, m-a întristat, m-a pus pe gânduri. Sunt atâtea scene care m-au răscolit și încă prea puțin timp m-am pierdut în ele. Cărțile Oanei Arion îmi sunt de fiecare dată greu de redus la doar câteva idei, pentru că abundă în momente ca desprinse dintr-un foc de artificii, care te captivează total și te lasă mut, fericit, dar și trist când se termină. Dincolo de ce reușesc eu să inspir și să conving, este un talent, o imaginație și trepidare pe care autoarea le dăruiește doar celor care citesc. Așadar, citește!

O lectură de ⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mulțumiri Oana Arion pentru volumul nemuritor. Explorați site-ul Editurii UP pentru comandă.