Review ”Castele de nisip” - Volum de povestiri romance - Editura Tritonic

Editura Tritonic

Anul trecut citeam „Schițe de iubire” și luam un prim contact cu o serie de autori ce reușeau să mă impresioneze și printr-o povestire de doar câteva pagini, dar mai mult, reușeau să mă convingă să le descopăr colecțiile de romane și să le devin cititor fidel. Genul romance rămâne mereu în preferințele mele și pentru că uneori lista de lecturi îmi scapă cărțile romantice, ce poate compensa mai bine decât o antologie romance, un adevărat periplu prin emoții și scene variind în intensitate și viziune. Succes nu a avut doar în cazul meu, volumul fiind bestseller 2018, cu meritele de rigoare, iar inițiativa antologatorilor de a „recidiva” și anul acesta cu o nouă colecție de povestiri, a fost încununată de nouă autori, din ale căror fărâme de lume, spiritul meu romantic și sensibil a vibrat, a zâmbit, a plâns.
Castele de nisip” este partenerul excelent pentru o zi de vară și oaza mai mult decât mirifică de unde inspiri sentimente de iubire și speranță. Ideea pe care Teodora Matei și Lucian Dragoș-Bogdan (antologatori) au folosit-o fructuos nu doar o dată, ci de două ori, atrage după sine aprecieri de la construcție și coordonare, pâna la energia debordantă pe care autorii implicați o imprimă cu măiestrie povestirilor. Unele mai lungi, altele mai scurte, scrierile adună fir cu fir trăiri ce se adaugă unui „castel de nisip”, ce în ciuda cutremurelor resimțite, este unul solid.
Cele nouă titluri care compun volumul vorbesc în graiul autorilor ce le semnează, cu sensibilitatea, dramaticul, suspansul și fantasticul caracteristic, fiecare poveste lăsându-și o amprentă asupra cititorului. Chiar și urmărind o temă, interpretarea acesteia trezește emoții diverse și dorință de rătăcire în oricare peisaj de mai mult decât cele câteva momente.
Rodica din oglindă” este plăsmuirea lui Dănuț Ungureanu a unei tinereți apuse, cu iubirea și jocurile ei fantastice. Stilul autorului stârnește zâmbete și multă curiozitate, personajele sale reflectându-se într-o oglindă a unei alte vieți.
Anamaria Ionescu sensibilizează printr-o povestire cu iz istoric, o călătorie în timp care poartă umbra unei iubiri pierdute. „Aniversarea căsătoriei” este dăruire, sacrificiu, durere și veșnicie.
Teodora Șerbănescu dăruiește tinerețe cu „Cei o sută de crini”, o poveste despre regăsire și întâlnire a sufletului pereche.
Zăpezile amintirilor” este capcana Teodorei Matei, o întâlnire păcătoasă pe rețelele de socializare. Necunoscutul și iubirea se întrec cu fricile, dar adevărul compune povestea tragică.
Mirela Oprea scrie un historical romance - „Destine în oglindă” - dramatic, captivant. Povestea este detaliată și îndestulătoare, cu personaje vibrante și o intrigă surprinzătoare.
Daniel Timariu trasează concis, din perspectiva unui bărbat însurat, „Nuanțe de roșcat și negru”, o rătăcire în amintiri și iluzii pe un drum întors de soartă.
Nu știu să spun povești” e doar vorba personajului lui Lucian Dragoș-Bogdan, căci autorul spune povești și încă excelent. Scrierea sa ne cântă și ne încântă cu o acțiune ca de film, împletită cu tumultul unei vieți de rock-star, prietenii, iubiri, pierderi dar și regăsiri.
Rebeca Cojocaru analizează cu un ochi fin trăirile. Cu o notă ori muzicală, ori artistică, scrierile sale sunt reale, iar „Între da și nu” este o poveste care se desprinde din experiențe cu care fiecare dintre noi ne-am găsit, măcar o dată, față în față.
Într-un alt cadru de film, perfect creionat de Monica Ramirez, „Viața de dincolo de viață” este tragedia, drama, trădarea, suspinul și finalul fericit care îmbracă atât o poveste emoționantă, cât și esența antologiei.
Am alunecat cu un val peste nouă „Castele de nisip”, însă trăinicia lor nu a fost efemeră și eu am fost cea doborâtă. Nouă povestiri care s-au sudat puternic și nu au dat răgaz trăirilor, cu fiecare pagină trezind încordarea, palpitațiile, satisfacția. Ca întreg, volumul este precum o întâlnire cu fantomele trecutului, prezentului și viitorului, un joc al destinului, ferestre spre vieți disparate, însă individual, fiecare poveste oferă câte o cheie, care deși construită diferit, deschide aceleași senzații. „Castele de nisip” are un ritm arzător, molipsitor, infuzia cu romance fiind de nerefuzat.

Mulțumiri Editurii Tritonic pentru volumul ce se găsește pentru comandă pe site-ul editurii