Review ”Ultimul viking” - O.G. Arion (seria Nemuritor)

Mă încântă acele cărți care, indiferent de momentul când se prezintă atenției mele, au un suflu „nemuritor”. O poveste este creată într-o clipă menită ei și nu mereu îi sunt martoră, dar odată cu o readucere aminte a acelei lumi, o apariție proaspătă în prezentul care îi recheamă farmecul, cartea ce cuprinde fantasticul în copertele sale se instalează cu ușurință printre favorite. Fără strop de influență exterioară sau o vagă impresie conturată de cuvintele altora, descoperirea unei portițe spre o lume cu accente viu colorate din sfera mitologiei, a supranaturalului, este cu atât mai dulce cu cât realizezi că deși trecerea timpului i-a dăruit o patină cunoscută, aventura și personajele conturate sunt la fel de atractive ca la momentul când nu le credeai posibile.
Seria Nemuritor semnată de O.G. Arion nu este o noutate, este ispită și obsesie reaprinsă și totodată constantă. Chiar și la ani de la primul puls simțit de cititori, volumele vibrează cu aceeași intensitate și cum prima întâlnire nu se uită niciodată, senzațiile sunt împărțite și celor ce nu au făcut încă pasul cunoașterii universului Nemuritorilor.
Ultimul viking” îți rezervă orele de lectură cu o introducere palpitantă într-o realitate fantastică, antrenând cu o acțiune periculos de captivantă, seducătoare, pusă în scenă de personaje umane și supranaturale care împletesc cu haz necazul, pasiunea, necunoscutul. Oana Arion a compus un pachet complet de aventuri, mistere, o relație amoroasă extramundană, o intrigă cu subiect întărit de mitologia nordică, o combinație de imagini fin detaliate care fac povestea să curgă rapid dar nu neobservat, agitat dar limpede, amețitor dar plăcut, periculos dar fantastic.
(Mrs. Grey will see you now.) Victoria Grey este la doi pași de a-și vedea visul împlinit. Primul pas a fost să părăsească orașul Boston și cariera de medic veterinar și să se mute în Wind's Cross, orășelul unde bunicul ei i-a vândut cafeneaua care și-a pierdut vitalitatea dar nu și farmecul. Coquette este locul unde Victoria își revarsă pasiunea și repune pe harta orașului adresa unde oamenii pot savura o cafea, pot citi o carte și se pot bucura de o companie plăcută. Totul este pus la punct cu ajutorul surorii ei Diondra (Dodo) așa că e timpul pentru marea deschidere. Pasul doi al planului ei este umbrit de un incident nefericit. Nu departe de local, în întunericul nopții, Victoria este surprinsă de gemetele unei persoane. Un bărbat necunoscut își va da suflarea în brațele ei, dar nu înainte de a-i ascunde în palmă un obiect și de a-i șopti câteva cuvinte stranii.
Liam O'Rilley se ocupă de ancheta cazului și la întrebările acestuia Victoria nu îi dezvăluie că cel decedat a lăsat în seama ei o monedă de argint ce pare a data din timpuri străvechi. Secretul ei însă se leagă de o schemă mult mai complicată, iar viața ei, până atunci obișnuită, este menită schimbărilor, unele supranaturale. Când îl întâlnește pe Arrio Raul nu are habar că în timp ce acesta îi va demonta percepția asupra lumii, îi va deveni și protector și amant. Victoria deține o fărâmă dintr-o comoară blestemată, cu origini vikinge, ce atrage atenția unor ființe cărora nu le pasă de muritori și împrăștie teroare pentru a căpăta puterea vieții veșnice.
Influența monedei se răsfrânge în sentimente, astfel că Victoria se alege cu atenția lui Liam, atenție pe care nu neagă că o dorește, însă prezența lui Arrio este mai impunătoare, acest lucru și pentru că este un vampir. Fără timp de declarații de dragoste, Victoria și Arrio trebuie să țină în siguranță moneda, astfel că se cere prezentarea protectorului comorii - Ian Tomasson, „ultimul viking”, la rândul lui nemuritor și ființă supranaturală. Cu ce arme poate juca un muritor în terenul minat al fantasticului?
Linia poveștii și a aventurilor personajelor este una care atrage treptat elemente din cele mai interesante. Genul fantasy, definit prin supranatural - vampiri, selkie, berserker, wyvern -, este împletit cu puncte din mitologia nordică, ceea ce aduce pe foaie două planuri de care eu sunt atrasă și care în scrierea Oanei Arion s-au solidificat într-o experiență încântătoare. Faptul că imaginația autoarei s-a transpus într-o serie nu poate decât să bucure și să trimită cu gândul că următoarele aventuri pecetluiesc imaginea unor cărți fenomen, precum cele din literatura străină dar și românească. Victoria, înconjurată de cei trei bărbați de care se leagă iremediabil într-un mod sau altul, este personajul feminin care își lasă o amprentă. În urma ei cazi lacom în peripeții și nu te poți desprinde de farmecul pe care îl emană, fie el influențat de blestem sau nu, pentru că este o caracteristică a ei impregnată cu realism. Acțiunea jucată de protagoniști mizează nu atât pe șocant cât pe reziliența la acest fapt și pe contrastul dintre viață și moarte, uman și supranatural, dar nu duce lipsă de suspans.
„Ultimul viking” oferă cu umor, ironie și patos o realitate alternativă, una cutreierată de primejdii, dorințe ascunse și balansează avantajele, dezavantajele, blestemele și plăcerile nemuririi. Primul volum al seriei se termină prea repede, parcurs cu zâmbete și trepidare în câteva ore, dar incursiunea în timp și fantastic este luminată de măiestria autoarei care te ține captiv în imaginația proprie, oglindind personajele și acțiunea, până la cunoștința următorului volum.

Mulțumiri autoarei O.G. Arion pentru cartea primită și ofer invitații pe site-ul Editurii UP pentru comandă.