Recenzie ” Cealaltă jumătate de vis” - Monica Ramirez

Totul este imprevizibil și nimic nu este imposibil într-o scriere fantastică. Te lași convins de aura spectaculoasă a vieții, de aventura ce sfidează banalul, de legende care pun imaginația la încercare, de iubiri care doar în vis își dezvăluie puterea și plonjezi într-o poveste care te farmecă, te incită, te bucură.
Monica Ramirez pășește pe terenul genului fantasy cu încredere și livrează lecturi ce te ispitesc asemeni unui cântec de sirenă. Purtând elementele de semnătură ale unei scrieri antrenante, „Cealaltă jumătate de vis” este o carte care se construiește solid prin alăturarea la un subiect savuros a unor scene ce provoacă trepidare și stârnesc interes. Nici nu este de mirare că și cu această carte autoarea a reușit să mă încânte, întrucât fiecare experiență trăită prin poveștile sale este una încărcată de energie și la fiecare cuvânt de final îți dorești mai mult.
Un fantasy ce stă în echilibru perfect cu aventura și romantismul, „Cealaltă jumătate de vis” ține cititorul suspendat între prezent și trecut, real și ireal, adevăr și legendă, șansă și blestem, iubire și sacrificiu, derulând prin imagini oglindite în veridic o poveste palpitantă. Acțiunea își rezervă nota de mister și neprevăzut, personajele se creionează cu spirit vesel, atractiv, ironic, seducător, gata să riște, să se predea, să se dedice scopului, iubirii, sorții lor, iar îmbinarea dintre supranatural și legendă trezește emoție, fascinație și plăcere.
Petra McFey și Edmond Gilberte sunt ancore în realități paralele. Ea, căpitan pe vasul familiei sale - Utopia - și căutător de comori, reală, încăpățânată, neînfricată, el, căpitan pe vasul său - Trident -, chipeș, insistent, blestemat de 400 de ani la o viață nesfârșită pe apă, o fantomă în căutarea eliberării, a dragostei. În timpul unei scufundări, cu speranța descoperirii unei epave care ascunde o comoară, Petra trăiește un moment de cumpănă, iar vocea imposibilă a unui bărbat în urechile sale, și puțin din ajutorul acestuia, o salvează. Real și totodată ireal, Edmond găsește în Petra raza de speranță, a doua femeie capabilă să îl audă și căreia i se arată cu gândul salvării din blestemul aruncat de mama sa asupra lui și a echipajului său. Neîncrederea se transformă într-o înțelegere - Petra primește informații despre locurile scufundării unor nave celebre și salvează afacerea familiei de la faliment, Edmond are șansa să descopere dragostea adevărată. Însă căpitanul fantomă poate îndeplini toate acestea numai invitând-o pe Petra în vis, pe tărâmul unde atingerile sunt reale, timpul nu are limită și nici opreliști. Secrete, înșelăciune, dezvăluiri dureroase le apar celor doi în cale, iar blestemul nu se dă înlăturat așa ușor cum credeau ei.
Petra este un personaj alături de care te avânți în călătorie cu drag și nu îi poți reproșa nimic legat de alegerile pe care le face. Te duce cu gândul la o Lara Croft, dar cuminte, și care doar împinsă de curiozitate, aventură și satisfacție punctează toate descoperirile. Edmond și vasul Trident își trag inspirație din legenda Olandezului zburător, iar blestemul care se propagă și asupra oricărui alt căpitan sau persoane care zăresc vasul creează momente intrigante în poveste. Desigur, autoarea nu doar că a țesut o acțiune care se joacă cu imaginația, ci pe baza fascinației sale pentru viața pe mare - notă în finalul cărții care lasă multe de înțeles - și a documentării a redat foarte vizual scenele, iar emoția a pătruns în locul și momentele potrivite.
În scrierea Monicăi Ramirez nu mă tem de clișee, căci dacă ele se arată chiar și în rolul unui personaj, acțiunea virează atât de strâns înspre o altă direcție, cu mult neașteptată și fantastică, încât nici nu ai timp să schițezi un gest. Pe cât de simplu pare firul poveștii, nu m-aș fi gândit la întâlnirea unor elemente mitice, din legende celtice, care să creeze situații încordate; și totuși, autoarea le-a strecurat cu pricepere și a dat cărții un aer încărcat de istorie.
„Cealaltă jumătate de vis” concentrează atenția cititorului pe planurile care contează, descrierile nu se pierd în detalii care să te lase în derivă, suspansul și misterul dirijând alert lectura. Realitatea și visul fac pereche întru salvarea unei muritoare și a unui spectru, dar dacă drumul parcurs până acolo este presărat cu romantism, dorință și dramă, finalul care va fi?

Cartea disponibilă pe site-ul Editurii UP

Blestemul unei mame...

Pentru căpitanul unei nave străvechi, timpul este o altă destinaţie într-o călătorie interminabilă. Legat de mare, Edmond Gilberte străbate patru secole fără sfârșit în căutarea iubirii ce-ar putea învinge blestemul mamei sale. Doar așa se poate întoarce împreună cu echipajul său în lumea muritorilor.

Moștenirea unui tată...

Într-o cursă împotriva timpului potrivnic, Petra McFey explorează apele reci ale Oceanului Atlantic de Nord în căutarea unor vechi artefacte scoţiene. Moartea tatălui ei a lăsat-o cu un munte de datorii și Petra trebuie să evite ademenirea seducătoare a căpitanului fantomatic pentru a reuși să salveze afacerea de familie. Însă Edmond îi pătrunde în vise și împreună navighează pe o mare imprevizibilă, în timp ce atracţia dintre ei devine un joc mai periculos decât moartea.

Un blestem străvechi, comori misterioase, legende celtice și o iubire atemporală între o muritoare și un spectru prins într-o realitate paralelă...