Interviu fulger cu Leila Sandra M. - autoarea romanului Cazul ”Vulpea”

Editura Velvet Story

Am reușit să îi fur câteva momente autoarei thrillerului Cazul ”Vulpea” și să aflu unele secrete. Leila Sandra M. se arată cititorilor la fel cum îi este și maniera de scriere: sensibilă, modernă, plăcută și cu o energie aparte. 

Ce ia naștere mai întai: povestea sau personajul?

Sincer? Coperta. Mă ajută foarte mult să „vizualizez” înainte de a pătrunde în poveste. Personajele apar pe parcurs, în funcție de feelingul pe care îl am atunci când mă gândesc la poveste, care în principiu e doar o idee.


Știați că… (lucruri interesante din timpul procesului de scriere) 
Știați că... mă pun mereu în pielea personajelor și încerc să trăiesc și să simt situațiile ca și cum aș fi eu acolo. Nu pot scrie dacă sunt într-o pasă proastă. Mai mereu am 2-3 piese pe care le las să curgă pe repeat pe fundal în timp ce scriu, simțindu-le ca un fel de soundtrack al poveștii.

Ce te ajută să intri în starea potrivită pentru o scenă a poveștii? 
Habar nu am. Poate simplul fapt că mă pun în pielea personajului și mă gândesc ce aș simți eu dacă mi s-ar întâmpla mie așa ceva.

Care personaj din cartea Cazul ”Vulpea” îți este mai drag și de ce? 
Fără niciun fel de dubiu, Dennis Kayderman. Motivul... pentru că a fost creat, bazat pe persoana mea preferată. Când scriu povestea lui Dennis Kayderman, mereu mă gândesc la propriul meu Denis și astfel, luând câte puțin din realitatea mea de zi cu zi, reușesc să clădesc universul lui Dennis Kayderman.


De ce ai ales să plasezi acțiunea cărții în SUA? 
Am ales America pentru că așa am simțit. Acolo am simțit toată acțiunea, deși nu mi-a fost ușor. În plus, de-a lungul anilor diverse persoane mi-au spus că am un stil similar cu cel al scriitorilor americani și, desigur, m-am gândit și la faptul că poate într-o zi voi traduce seria în limba engleză.

Dacă povestea ar fi pusă pe ecran, ce vedetă/vedete de film ar juca rolul/rolurile principal/e? 
Asta a fost poate una dintre cele mai dificile întrebări. Mi-a fost greu să aleg un singur actor, respectiv actriță care s-ar potrivi perfect cu Dennis Kayderman și Norma Tucker. Așadar am reușit să fac o mică listă pentru fiecare.
Dennis Kayderman: Matthew McConaughey, Brad Pitt (puțin tras de păr), Mark Whalberg sau Christian Bale (neaparat cu barbă scurtă/rasă)

Norma Tucker: Sandra Bullock, Jennifer Lawrence, Emily Blunt sau Rachel McAdams.


Ai scris și SF/Fantasy - ce ți se pare mai ușor de scris? 
Fantasy am scris o singură dată, când am început tot procesul acesta, undeva la cincisprezece ani. Cât despre SF, pot spune că asta m-a definit ca autoare în ultimii ani. Nu pot spune de unde a plecat totul, dar cu siguranță imaginația a avut un rol foarte important. Îmi place să creez lumi și contexte noi. 

Ești o persoană matinală sau bufniță de noapte? 
Până să am o viață liniștită și ”normală” eram o bufniță de noapte, dar acum sunt mai degrabă matinală.

Spune-ne ceva despre tine ce cititorii nu știu.  
Hmm... iubesc zmeura, sunt foarte emotivă, deși nu-mi place să las să se vadă și... iubesc chipsurile. 
*
Respect pentru scriitor, respect pentru omul din spatele cărții. Mulțumiri Leila Sandra M. pentru timpul acordat.
Cazul ”Vulpea” este disponibil pentru comandă pe site-ul editurii Velvet Story 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii