Review ”Sună-mă mâine” - Lucian Dragoș-Bogdan

Editura Tritonic

În timp ce unii scriitori își fac un renume cu un anumit gen de cărți, alții jonglează cu stilurile SF, Fantasy, Thriller, Romance sau chiar toate la un loc. Lucian Dragoș-Bogdan este un scriitor versatil, dar pe oricare gen poposește, o face cu pricepere și interes. Dintre toate poveștile pe care le-a scris, cele de dragoste sunt poate cele mai surprinzătoare, și nu din cauză că se compun din perspectiva unui bărbat, ci pentru că pun în scenă tipare de oameni cu care relaționezi ușor și momente din viață care se derulează într-un pas verosimil și plăcut. Nici vorbă de a da peste o poveste de iubire siropoasă, însă pentru că are experiența scrierilor cu suspans și mister, aceste elemente salută cu bucurie o acțiune ce te prinde și te face fidel lecturii.
„Sună-mă mâine” este cel mai recent roman sub numele autorului, și chiar dacă nu duce lipsa romantismului, erotismului și finalului fericit, în intrigă se dezvoltă și un joc detectivistic, scene de impas și viață în sine. Dacă ai pune degetul pe hartă și ai nimeri orașul Lyon, Franța, cartea lui Lucian Dragoș-Bogdan este fereastra care te transportă acolo. Prin ochii personajelor, pe care acțiunea le poartă în vacanță în orașul francez, autorul descrie împrejurimile cu un focus captivant, pasajele de scurtă istorie a atracțiilor turistice găsindu-și perechea cu aventura protagoniștilor.
O actriță celebră care-și caută drumul în viață, mama autoritară dornică s-o mărite cu orice preț, o adolescentă sensibilă ce se simte neglijată, o văduvă idealistă și o jurnalistă ce-și trăiește viața din plin - cinci personaje plecate în vacanță pe meleagurile pline de povești ale Franței. Șarade ce trebuie dezlegate, fantome din trecut, drame, întâlniri surprinzătoare, amoruri și o doză sănătoasă de umor.
Încă din deschiderea poveștii am fost plăcut surprinsă să descopăr o viziune a evenimentelor insuflată cu aerul specific femeilor, aspect pe care autorul l-a stăpânit foarte bine până la final. De multe ori reușesc să simt vocea scriitorului în spatele întâmplărilor, dar de această dată Lucian Dragoș-Bogdan a mascat totul, demonstrând o cunoaștere deosebită a firii femeii și a romantismului care se leagă de o carte ce pică pe mâna unei femei. Conturându-se cinci caractere, cu toanele, mai mult sau mai puțin, caracteristice unei categorii de vârstă, cu sentimentele ce le încearcă într-un punct al vieții, femeile din carte sunt tipare pe care le cunoști și te marchează.
Shauni este mama absentă, care își urmează cariera de actriță, făcând promisiuni goale fiicei sale și ducând dorul unei întâlniri cu iubirea. Când destinul îi lasă indicii spre regăsirea cu fericirea, își adună familia și prietenele sub pretextul unei vacanțe și pornește în urmărire. În jurul lui Shauni sunt mama ei, Cindy, fiica adolescentă, Gilly, și perechea mamă-fiică Melanie-Jane, care profită de călătorie fiecare în modul lor propriu. Franța este poate cel mai potrivit cadru pentru cele cinci americance să își găsească împăcarea, liniștea dar și iubirea, și să se regăsească pe sine.
Acțiunea oscilează între punctele de vedere ale fiecărui personaj, trăirile lor spunându-le povestea de viață, una mai intrigantă ca alta, care dacă luate în parte, s-ar fi putut dezvolta la fel de captivant. Autorului nu îi scapă liantul care face lectura una ce te ține pe ace, te face să zâmbești, să tresari, atenția pentru detaliile ce conduc spre un deznodământ dacă nu firesc, atunci plin de înțelesuri, fiind ceea ce îl face să se remarce.
„Sună-mâ mâine” se citește la fel de ușor pe cât de greu te încearcă emoțiile personajelor și misterul ce se ascunde în spatele unei aparent simple povești de dragoste. Cartea nu se citește neapărat pentru a evada, căci viața descrisă în paginile ei o întâlnim adesea; cartea se citește pentru că Lucian Dragoș-Bogdan are ceva să îți împărtășească și merită câteva ore să meditezi alături de el. Poate că nu e o lectură pentru toată lumea, și nu se impune cu un ton puternic printre cărțile cu temă romantică, dar își lasă o amprentă.
„Sună-mă mâine!” să-i spui după noaptea de amor. „Dacă mă voi privi în oglindă dimineață și-mi va plăcea ce văd, îți voi răspunde.” Apoi dispari din viața lui pentru totdeauna.
O lectură de ⭐⭐⭐⭐(4/5)