Review ”Infidela” - Daniela Faur

Editura Quantum Publishers

Când citesc un autor străin, în principal american/englez, pare să nu mă mai uimească nimic; e gândul că „doar la ei se poate întâmpla așa ceva” și devine o obișnuință să citești în cărțile lor scene pline de un erotism aparte. După „fenomenul” Fifty Shades of Grey, un val de astfel de cărți se cereau parcă bifate, doar-doar se găsește ceva mai bun. Și pe de-o parte am găsit, însă acțiunea urma un tipar ce încet a devenit plictisitor. Nu departe mi-a fost gândul de autorii români și de ce nu am găsit o carte încadrată la 18+ până în acest moment? Desigur, o parte din vină îmi aparține, pentru că nici nu am căutat îndeajuns, însă iepurele sare de unde nu te aștepți, așa că odată cu lansarea unei cărți de gen la Editura Quantum, nu am mai ezitat și mi-am făcut „botezul” cu o poveste fierbinte semnată Daniela Faur.
Infidela” mi s-a arătat ca o alegere bună de „pionier”  în lista mea de cărți erotice, deși nu m-aș aventura să spun că a excelat la acest capitol. Construită în jurul ideii infidelității, autoarea face o treabă mult mai bună în a expune gândurile și trăirile personajului principal într-un conflict cu principiile morale, inserând și pasaje care strigă a motivație și împăcare cu sinele. Deși am simțit că scenelor de dragoste le-au lipsit o pasiune mai arzătoare – impresie strict personală, care ține doar de latura mea poate prea romantică,  cartea este „deocheată” și încântă chiar și prin simplu fapt că este pusă sub lumina reală a exprimării românești când vine vorba despre relații.
Fiind prima întâlnire cu scriitura Danielei Faur, am fost încântată de stilul pe care îl are și frazarea curată care nu scapă din vedere detaliile. Patina amuzantă pe care a dat-o poveștii din „Infidela” m-a încântat, personajele create jucându-și bine rolul în a stârni simpatii. Și în cazul construcției personajelor autoarea a schițat frumos caractere verosimile, punând în seama lor o acțiune ce deși fictivă, nu pare „trasă de păr”. Nu este cazul de comparații cu o intrigă asemeni celei din Fifty Shades of Grey (sau atâtea altele asemănătoare), ceea ce nu poate decât să mă bucure că autoarea nu a abordat tema deja mult prea clișeizată, ci a ales o cale care te ține curios și incită. „Infidela” este o poveste „cu aromă de vanilie”, însă un aspect ce m-a iritat a fost tocmai „atenționarea” că viața nu este „50 Shades” și bărbații nu sunt „Grey” – fantezia s-a rupt demult, o palmă de realitate e mult mai bine venită. Jocul nu se dă între ce scenă e mai arzătoare și cum reziști tentației, cartea fiind mai degrabă un meci al sinelui cu respectul, atenția, iubirea, acceptarea. Esența poveștii „infidelei” este mai puternică decât fantezia unei relații amoroase.
Citând-o pe Daniela Faur: „Sunt o păcătoasă!” Asemeni protagonistei – Ela, cine ar putea ignora un șef arătos, căruia pare să îi pese de munca ta spre deosebire de „cotoroanța” dinainte; ce contează inelul de logodnă de pe degetul tău, sau cel de bărbat însurat de pe al lui, când în minte el îți îndeplinește cele mai dulci fantezii; chiar și la un pas de nuntă, dacă iubitul e doar un copil pe lângă acest Superman, îl poți refuza când atracția e reciprocă? Ela este infidelă, dar poate alegerea ei este justificată.
Secretele sunt precum minciunile – au picioare scurte, și oricât de dulce ar fi evadarea în brațele lui Sebastian, escapadele lor îi dezvăluie Elei o viață ce merită trăită nu cu jumătăți de măsură. Se spune că iubirea învinge tot, dar Ela e prinsă între doi bărbați, legată de două iubiri puternice, însă diferite. Infidelitatea a fost o probă din care putea alege o singură variantă, dar fidelitatea îi arată Elei o alegere mai dificilă.
Deznodământul poveștii nu l-aș fi putut vedea altfel, autoarea mizând pe trăirile personajului principal, dând un alt impact lecturii și transmițând un mesaj frumos. Și dacă unii i-ar vedea o continuare „Infidelei”, eu se poate să fiu singura care mă mulțumesc să o știu pe Ela liniștită, puternică, împăcată, așa cum a hotărât finalul. Daniela Faur a surprins întâmplări care au adus zâmbete, o aventură îndrăzneață și motive să iubești.
18+ și hot, însă nu pentru aceste elemente am citit cu plăcere cartea. Mici minusuri mi s-au părut la pasajele în care Ela visează cu ochii deschiși – treceri evidente, însă încheiate oarecum ciudat; limbajul nu este unul vulgar, dar în unele cazuri am avut impresia că au fost introduse unele cuvinte și exprimări doar pentru a accentua întrucâtva erotismul – nu au fost un punct forte. Totuși, stilul de scriere, construcția, ideea transmisă au câștigat atenția, iar „Infidelei” i-au fost iertate păcatele.

O lectură de ⭐⭐⭐⭐ (4/5)