Review ”Ephialte - Trezirea unui Coșmar” (partea a II-a) - Cristinne C.C.

Editura Quantum Publishers

Când vine vorba de o poveste fantasy și autorul decide să chinuie cititorii cu împărțirea ei pe volume ce stârnesc pofta și o satisfac doar pe jumătate, o dată pe an, pot afirma că ori sunt un strop masochistă, ori am descoperit sursa interminabilă de extaz fantastic. Am parcurs serii ale unor autori care se încăpățânau să mă aducă în pragul disperării, folosind cliffhanger-ul ca pe o armă periculoasă. Sau îmi aprindeau dorința de mai mult și trebuia să mă împac cu gândul că am ajuns la capăt de linie. Sau apelau la spin-off-uri care mă electrizau. Nu puțini au fost autorii care s-au jucat cu mintea mea, asemeni celor care m-au făcut să ador imaginea personajelor create și să le port în amintire timp îndelungat. O alinare vine din partea acelor finaluri aparente care au un iz de happy-end dar după colț pândește dezastrul care dă peste cap toate planurile. Întrebări și dileme, suspansul îmi râde în ceafă, și ca să scap un pic de nebunia nerăbdării m-am păcălit singură că citirea unei serii în întregime, la intervale de timp relativ scurte, mă va liniști. Silly me, am subestimat puterea vrăjii impuse de autor.
Nu am scăpat cu una cu două de „coșmarul” lui Cristinne C.C., nu când acțiunea din primul volum promitea atâtea planuri interesante, și personajele încă nu atinseseră pragul critic de fierbințeală, și când aveam acces la toate volumele prezente fără răgazul înțepător. Este drept că ”Începutul unui coșmar” te iniția în lumea Ephialtelor și ar fi fost o primă întâlnire îndestulătoare. Dar nu, bineînțeles că nu a împăcat hămeseala. Și cum adică apele să se fi liniștit și personajele negative să se piardă în negura nopții?
Partea întâi a seriei Ephialte a încadrat-o pe Alisia în centrul focal, cu puncte adiacente fiind Max, familia ei și a lui Andreas Panasis, ca în fundal să se alăture Umbrele și alianța lor cu Theon Novac, bunicul lui Max. Când am descoperit abilitatea neobișnuită, străină Ephialtelor, a Alisiei, am știut că se vor stârni conflicte și tânăra va fi țintă pentru răufăcătorii Victor și Theon, însă nu puteam anticipa urmările. Cristinne C.C. a învăluit ”Începutul unui coșmar” cu multe surse de trepidare, a compus ideea că tot ce s-a întâmplat a fost, desigur, doar începutul, a lăsat vaga impresie că un Coșmar nu este doar un personaj, ci și o acțiune în sine pe punctul de a se adeveri. ”Trezirea unui Coșmar” afirmă acest lucru, Alisia captivând din nou atenția prin seria de experiențe dramatice care se țin scai de ea și ridicându-se cu o imagine febrilă care este rău prevestitoare.
Două săptămâni - respiro între lecturi vs. timp de liniște pentru personaje. Doar câteva zile au fost păsuiți protagoniștii cărților, ca mai apoi să fie din nou aruncați în vâltoarea de evenimente. Alisia și-ar dori normalitate și ar gusta-o în postura de barmaniță, racolată intempestiv de patronul barului căruia i-a creat probleme dar care a și salvat-o, măcar de i-ar fi acceptate astfel scuzele. Iluzii, pentru că apariția lui Max, dorită sau nedorită, nu lasă să se adune fir de praf cu iz de viață ordinară. Pe semne că nici tânărul nu este ocolit de neliniști, revederea cu părinții lui fiind umbrită de soarta incertă pe care o are mama sa în continuarea refuzului de a se hrăni în modul natural al Ephialtelor. Și Alisia ar trebui să îl ajute pe cel care i-a adus pericolul la ușă și să îi convingă mama să își reprime dorințele. Și Max apoi se prezintă în persoană la așa zisa ușă, în casa familiei Iacob, împreună cu prietenul lui, Kay, și o propunere interesantă.
După demascarea vinovaților pentru boala ce îi dobora pe oameni, taberele Ephialtelor și a oamenilor au scopul comun de a-i pedepsi pe Victor și Theon Novac. Dacă cel dintâi este de negăsit, cel din urmă este încarcerat. Asta până să fie adus pe insula Capri Seconda de unde ulterior să evadeze cu un mic ajutor din interior. Unindu-și puterile, Max și familia Alisiei ar avea mai multe șanse să îi vină de hac bătrânului șiret, dar cât de bună să fie ideea? Theon Novac nu se dă bătut ușor, se folosește de dispozitive de influențare, dăunătoare oamenilor pe care le testează, de renumele său și de mult explozibil, aruncând în aer întreaga insulă, fără remușcări privind viața celor aflați acolo. Theon reușește să scape încă o dată, dar Alisia, Max și ceilalți vor ieși nevătămați?
Secretul legat de abilitatea Alisiei nu mai este unul ținut doar de ea și Andreas. Max l-a descoperit pe filmarea centrată pe celula unde a fost ținută, Umbrele pentru asta o vânează, acum trebuie să îl împărtășească cu restul familiei. Ce se ascunde înăuntrul ei este o cheie ce poate distruge, atât personalitatea ei, cât și lumea așa cum o știu Ephialtele, iar sarcina de a se proteja de Umbra Victor este prea grea, așadar cer ajutorul Consiliului. Unde dai și unde crapă - după ce i-au îndepărtat forțat (pentru binele lor) pe Andreas și rudele lui, Max, Alisia și Marcus, fratele ei, sunt prinși între ciocan și nicovală - interesul Consiliului și interesul lui Victor. Față în față cu Prințul Umbrelor, manifestarea extraordinară de forță a lui Max, dincolo de uimirea celor din jur, îi provoacă Alisiei scânteia care va schimba totul. După atâtea umbre, soarta personajelor se va lumina?
Cristinne C.C. s-a înălțat cu o poziție față de primul volum al seriei. ”Trezirea unui Coșmar” este o provocare a simțurilor, oscilând între reprize de încordare primejdioasă sau pasională, stări de calm sau nesiguranță. Împletită cu același umor sarcastic, povestea are puterea de a te face să zâmbești timid și în cele mai sumbre scene. Trezite sunt nu doar imaginile mult mai febrile, acțiunea bogată, ci și relațiile amoroase care se potrivesc cel mai bine pe timp de criză. Personajele sunt cu atât mai simpatice, mai intrigante cu cât în caracterizarea lor sunt puse noi detalii. Acțiunea s-a complicat față de cea de început, dar elementele de interes de completează și satisfac, în același timp în care dau naștere unor linii punctate ce așteaptă să fie întregite. În acest ritm și stil în care Cristinne C.C. a compus partea a doua a seriei, aș putea pica în fanatizarea unor perechi de personaje care ar face o imagine la fel de frumoasă precum Alis și Max.
Lumea Ephialte este o surpriză plăcută de la punctul de start, un fantasy care pus în scena imaginației proprii te captivează. Coșmarul este literal pentru protagoniști, experiențe inundate de adrenalină nedându-le pace, punându-i mereu în alertă, temându-se pentru viața lor. Forme ascunse se joacă cu destinul și din Alisia a fost pricinuită „trezirea unui coșmar”.
Oare ce va urma?

Mulțumiri Editurii Quantum pentru cartea oferită spre recenzie.
Comandați de pe site-ul editurii - aici