Fursecuri cu dovleac

 În ciuda vremii ciudate de anul acesta, care ne-a cam privat de ploi și recolte bune, dovlecii au înflorit și rodit frumos. Dovlecii plăcintari, căci despre ei vorbesc, din care coacem dulcegării. 


Ce-i drept, nu am încercat multe rețete portocalii până acum - pe lângă clasica plăcintă sau dovleacul simplu copt - și nu știu care e cauza. Așadar, am scos pe blatul de lucru ingredientele pentru a gusta Fursecuri cu dovleac.
Ce am folosit?
  • 200 g piure de dovleac
  • 200 g zahăr alb
  • 50 g zahăr brun
  • 120 g unt
  • 315 g făină
  • 100 g smântână
  • 2 ouă
  • 1 linguriță praf de copt
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu
  • Esență de vanilie 
  • 1 lingură ghimbir proaspăt răzuit
  • 1 linguriță scorțișoară
Ce a rezultat?
Procesul de coacere este mai lung pentru dovleac, pe care îl ținem ceva timp la cuptor până se pătrunde ca apoi să îl putem pasa, decât pentru fursecurile în sine, care necesită aproximativ 15 minute la cuptorul încins. Compoziția, care se începe prin a freca untul cu zahărul, este apoi simplu de realizat, amestecând restul de ingrediente. 
Fursecurile sunt fragede, pufoase și în ton cu anotimpul, se potrivesc cu un ceai cald, pot fi servite și cu o cremă de brânză sau pentru îndrăzneți pot fi feliile unui sendviș de înghețată.

Spor la dulcegării!

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. sa stii ca-n afara de placinta si dovleac copt...nici eu nu am facut altceva. ah, ba da, un pumpkin spice latte ca la starbucks :)) sa stii ca-n seara asta mi-ai dat de lucru. am 2 dovleci prin debara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) sa fie cu plăcere. Sper sa ti se nimerească pe gust. Nu e o rețeta fiță :))

      Ștergere
    2. Staiii, ca eu bag toate condimentele de sezon posibile. Sa vezi tu ca iese ceva tare bun ��

      Ștergere
    3. Mă rog să iasă mai bun decât mi-a iesit mie acum :)) e loc de îmbunătățire. Să ai spor!

      Ștergere