Tartă Crumble cu Mere

Nu scap de mere nici săptămâna aceasta! Din lipsă de prea mult timp însă, am scos o rețetă care să salveze ziua și în 30 de minute am pregătit ingredientele, în cele 40 de minute cât a stat la cuptor m-am pregătit de o ieșire în oraș, iar până seara când mă întorc am un desert care să mă încânte.

Crumble

Tartă Crumble cu Mere


Listă de ingrediente: 
- 500 g mere - 100 g zahăr, scorțișoară, griș
- pentru aluatul de tartă
    Crumble
  • 250 g unt
  • 300 g făină 
  • 1 ou
  • 1 plic zahăr vanilat
  • coajă rasă de lămâie
  • vârf de sare
- pentru crumble
  • 100 g unt
  • 150 g făină
Crumble
Ingredientele pentru aluat se amestecă. Făina se adaugă peste untul la temperatura camerei, tăiat bucățele, și celelalte componente, până când se obține un aluat de o consistență nu foarte tare, pentru că, în forma dorită, acesta se întinde cu mâna. Se dă 10 minute la cuptor (în cazul în care stratul pare prea gros).
Merele se curăță, se taie cuburi și se presară cu zahăr și scorțișoară. Grișul are valoarea de a absorbi excesul de apă și se adaugă cât este nevoie, de regulă nu mai mult de 50 g
Peste merele deja așezate pe aluat, punem crumble-ul, pe care îl formăm cu ajutorul unei furculițe. Se mărunțește la final cu degetele, termenul fiind de frecăței, în sine forme neregulate de aluat.
Tarta se dă la cuptor pentru 40 de minute, la 180 de grade.
Se servește rece.

Spor la dulcegării!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii