Review ”Suflete pereche” - Tom Ellen, Lucy Ivison

Oh boy! Am crezut că mă voi distra și bucura de o poveste adolescentină? M-am înșelat! Nu generalizez, cartea are și pasaje simpatice, amuzante, dar atât de multe alte lipsuri pe celelalte planuri... Încerc să privesc prin ochi de adolescentă, însă nici lucrul acesta nu ajută. Nu știu nici dacă cei cărora le este potrivită cartea vor gusta acțiunea; dacă mie mi s-a părut ”răsuflată”, tinerii cum o vor privi? Please let me know!

Unele cupluri sunt menite pentru a fi împreună. Altele au un parcurs mai dificil și pe alocuri stângaci. Pregătiți-vă să savurați a doua variantă în acest roman plin de umor despre legături ratate și încercarea de a-l găsi — și păstra — pe „Alesul inimii”.
În vara dinaintea plecării la facultate, Hannah jură că-și va găsi Alesul. Timp de cinci minute perfecte simte că l-a și întâlnit. Ar fi vrut doar să-i fi reținut și numele.
Pentru Sam, vara a început deja prost. După nici cinci minute în compania unei fete ciudate, dar amuzante, se îndrăgostește până peste cap de ea. Totuși, având în vedere norocul lui, probabil că n-o s-o mai vadă niciodată și o să rămână pe veci virgin.
O altă șansă îi aduce împreună, doar pentru ca o neînțelegere să-i despartă. Peripețiile nebune, fazele pline umor și sentimentele puternice îi urmăresc pe cei doi la tot pasul.
Oare vor ajunge să fie din nou împreună? Doar sunt suflete pereche.

Planul dual de narațiune - din punctul de vedere al lui Hannah și al lui Sam - ne aruncă în problemele și gândurile vârstei de optsprezece ani. Cu toții am trecut prin perioada plină de anxietăți și dileme, etapa trecerii examenului final de liceu, admiterii la universitate și bineînțeles grijile ce privesc relațiile intime. Pe de o parte este liniștitor că personajele principale nu au o vârstă mai mică, ani care să sugereze poate un banal al preocupărilor ce duc la greșeli. Pe cealaltă parte întâlnim petrecerile pline de alcool și consum de droguri, care de la un timp au ajuns să îmi strice imaginea oricărei povești care le include, de referință cele cu adolescenți.
Hannah, în grupul ei de prietene, tinde să creadă că o să își piardă ultima virginitatea sau deloc. Presată mai degrabă de Grace, Tilly și Stella, prietenele ei, Hannah îndură epilarea inghinală și pregătirile în vederea întâlnirii cu Freddie, băiatul pe care îl place la acel moment. Petrecerea Stellei, ce marchează terminarea examenelor, este momentul în care se așteaptă să renunțe la marele V, dar starea partenerului ei nu este una favorabilă și întâlnirea e mai mult decât jenantă. O conversație de câteva minute în baie cu un băiat necunoscut, îi pune în perspectivă ce înseamnă ”suflete pereche” și își dorește ca lucrurile să fie atât de firești și amuzante, doar că deși îl preferă pe ”Băiatul de la Toaletă” nu știe unde să îl regăsească.
Sam, băiatul misterios, se confruntă și el cu virginitatea, iar glumele pe seama lui trebuie să înceteze. Petrecerile prezintă deseori oportunități, iar în cazul lui s-a îndeplinit doar să întâlnească o fată care îi pică cu tronc și apoi dispare.
De la confuzie la întâlnire în patru, de la mărturisiri la resemnare. Hannah și Sam își respectă planurile de vacanță și petrec fiecare doar doar vor face pasul cel mare. Giugiuleli pe ascuns, dezamăgiri, le arată că ”sufletul pereche” le este mereu în gând și în cele din urmă soarta îi aduce împreună.
Prieteniile lasă mereu loc și de puțină invidie. Aspectul acesta al poveștii face să displaci un personaj și pe altul să îl detești. Cursa nebună de pierdere a virginității devine enervantă, nu se mai ține cont de sentimentul de a vrea cu adevărat, ci doar de a termina odată cu capitolul acesta al vieții. E cumva o obsesie de a fi în rând cu ceilalți, una repetată pe parcursul cărții care creează neplăceri. Stigma cu care se aleg unele personaje este deranjantă, întâlnind comportamente care sugerează și latura ușuratică a tinerilor.
Cartea nu are o intrigă convingătoare, finalul este nesărat, personajele indecise, deși poate verosimile. Sunt strecurate pasaje amuzante care mențin pentru un moment interesul dar ca întreg povestea plictisește. Tema a fost construită ciudat, cu un accent enervant pe virginitate, iar acțiunea nu a condus spre nimic creativ, chiar a contrariat prin scene licențioase. ”O stranie poveste de dragoste”, așa cum scrie pe copertă, însă nu în sensul bun, iar dragostea e un concept abstract.
Limpede că nu m-a încântat ”Suflete pereche”. Nici titlul ales în limba română, nici cel original - Lobsters - nu are o trimitere potrivită. Din păcate a fost o lectură dezamăgitoare, repetitivă și neinspirată.

O lectură de ⭐⭐ (2/5)