Recenzie ”Anthos” - Elena Petrea Kyrintzis

Sinopsis

O amintire...
Amalia Smith simte în adâncul sufletului toată iubirea pe care i-o poartă bărbatului din fața ei, chiar dacă amintirile îi sunt învăluite în ceață. Prezența și privirea lui o răscolesc, îi provoacă fiori de plăcere, dar nu poate să nege și senzația de teamă. Atracția lor are puterea să șteargă orice urmă de durere, însă nu se pot ascunde de întunericul secretelor lui.

Un sacrificiu...
Presimțirea că Robert Walsh se ferește să îi arate toate fețele adevărului se adeverește când Amalia descoperă umbrele trecutului. Impunător și rece într-o clipă, seducător și pasional într-alta, Robert ar face imposibilul pentru a o feri din calea pericolului. Dar în final, cine se va sacrifica pentru iubirea lor? Lumea le este dușman, Congregația își cere prețul, regulile nu pot fi încălcate.

Un secret...
Detectivul Jake Carter este nevoit să își împartă atenția între rezolvarea unui caz major și cel al dispariției femeii pe care o iubește. Puțin are să știe că în inima tuturor conflictelor se află o singură persoană, iar viața lui se va schimba. În joc nu este doar simpla prindere a infractorului, ci și soarta persoanelor dragi.

*

Ce face ca o carte să fie surprinzătoare: o poveste emoționantă, avalanșa de întâmplări tensionate, anticipația unei intrigi stropită cu pasiune? Cum răspunzi unei acțiuni care te clatină între pereții iubirii și ai sacrificiului: cu plăcere, cu nebunie, tulburat de întorsătura situațiilor? Când pierzi noțiunea timpului și provoci nervii să reziste poveștii până la final, crezi că ți-ai satisfăcut curiozitatea, dorința, fiorul de a fi citit ceva special? Nu lua în seamă întrebările mele, retorice de altfel, doar mută-ți atenția puțin pe „Anthos”, cartea de debut a Elenei Petrea Kyrintzis.

Poate o sa vi se pară ciudat dacă spun că tânjesc după povești de dragoste în care personajul feminin este o victimă - una nu atât a sentimentelor rănite, ci și a situațiilor dramatice în care este prinsă. Îmi place să văd cum iese la suprafață puterea aceea intrinsecă a femeii, care luptă și se ridică de fiecare dată în picioare. Relații între băiatul rău și fata bună am tot întâlnit, despre bărbatul în funcția de șef și femeia naivă și doritoare s-a tot spus, și deși clișeul are un farmec aparte și, fie ce-o fi, poveștile de gen rămân o plăcere vinovată, între cele două tabere iau formă și combinații de scene care te captivează total. Nu e puțin lucru să te poți depărta de la tipar, iar în „Anthos” se îmbină elemente ale genurilor romance, thriller polițist, suspans, mister, care îți arestează atenția și te frământă.

Amalia Smith poate să se trezească în patul ei de acasă sau în cel de spital, indiferent cum s-ar arăta situația, bărbatul care îi stă alături e la fel de misterios. „Ochii văd, inima cere” - expresia i se aplică Amaliei și în starea ei de amnezie temporară, accidentul prin care a trecut făcând nimic în privința senzațiilor pe care i le trezește Robert Walsh. Deși dintr-o nouă perspectivă totul îi este străin, iar confuzia se instalează brutal, acest prezent nu îi dă altă alternativă tinerei decât să plece în brațele bărbatului și să se încreadă că siguranța pe care o simte în vorbele lui este reală. Figura de inchizitor a Amaliei este o trăsătură simpatică, care nu rămâne netaxată însă, dar până să ajungă să îl descoasă pe Robert, drumul îi duce înapoi acasă.

„Anthos” este secret și alint; când un caracter expansiv se lovește de unul rece, aparent imperturbabil, este ba dragoste cu scântei, ba pericol iminent. Ai putea crede că este o poveste liniară, că în final binele și iubirea triumfă, dar în paralel cu zâmbete, pasiune și surprize se trezesc conflicte, trădări, dezvăluiri sumbre și deznădejdi. Robert Walsh se impune mai degrabă ca un mogul într-o lume tenebroasă și canceroasă. Generații de familii cu nume importante joacă la masa Congregației și învârt lumea pe degete. Oricât ar încerca Robert să îi țină piept bunicului său, Albert Walsh, moștenirea îi atârnă greu în spate. Sacrificiile și alegerile pe care le face vor isca o tornadă.

Acțiunea are un dinamism teribil, reculul dat de schimbarea perspectivelor electrizând. Jake Carter este un personaj neașteptat, dar este construit cu dibăcie și se pretează perfect cadrului poveștii. El este contrast și liant, nota de intrigă care fascinează. Legătura lui cu Amalia, inițial, este una ce ascunde durere și o prietenie puternică, sentimente dulci-amare și devotament. Cu parcursul lui în poveste, ancheta detectivistică la care ia parte și care scoate la iveală verigile lipsă din viața lui, se dezvăluie secrete pe care nu le preconizai. Amalia, Robert, Jake, Albert, toate personajele punctează în rolul lor cu detalii care nu doar că țin cititorul pe ace, ci îl extaziază.

Elena Petrea Kyrintzis ascunde după cuvinte un plot care incită, captivează, surprinde, macină. „Anthos” se citește dintr-o suflare, nu îți lasă loc să tărăgănezi, pentru că misterul ei nici nu trebuie gândit, trebuie simțit. Acesta este volumul ce anunță doar începutul unei serii, iar recapitulând toate evenimentele, îți este întinsă ca o provocare o nouă lectură, căci pleiada de trăiri și șocuri nu se lasă dusă cu una cu două. Complexă și intensă, „Anthos” este cartea care resuscitează suspansul și iubirea.

Carte disponibilă pe site-ul editurii Velvet Story - link