Pre-recenzie ”Ultimul Crăciun” - Leila Sandra M.

Grinch – acel personaj nefericit și urâcios, în care pare că vrea să se transforme anul pe care îl trăim, nu va avea sorți de izbândă. Infuzia de filme, dar ce spun, CĂRȚI în spiritul sărbătorilor de iarnă îl va trezi din letargie și melancolie chiar și pe cel mai ursuz dintre noi. Grinch va trebui să se împace cu gândul că, de Crăciun, petrecem în companie bună și poveștile ne vor fi porți spre o lume în care visăm cu ochii deschiși.

O bucurie neașteptată, dar primită cu multă căldură, se întrevede din partea editurii Velvet Story. Leila Sandra M. publică „Ultimul Crăciun”, un roman ancorat în farmecul iernii, cu o poveste care emoționează și suscită fiori, deopotrivă calzi și reci, din a cărei atmosferă îți va fi greu să te desprinzi. Stilul inconfundabil al autoarei lasă cale liberă cadrelor antrenante, dinamice, firești, cu o undă personală senină, care se proiectează în imaginația cititorului asemenea imaginii pe un ecran. O poveste de iubire, laolaltă cu peripeții, dar și multă dramă, pe fundalul magic al Crăciunului este tot ce ai nevoie în această perioadă.

Nu vei putea spune vreodată că le-ai întâlnit pe toate, filme și cărți adunate în jurul tematicii, care exploatează aceeași idee. Și oricât de previzibile sunt lucrurile, nu vei putea spune vreodată că nu te lași pradă emoțiilor și stării specifice, că nu aștepți cu sufletul la gură acel final fericit, cu un sărut sub vâsc. Leila Sandra M. știe cum să abordeze cititorul pentru a-l face să tresară, să surâdă, să jubileze – creează în jurul unei intrigi captivante angoasă, moduri de viață veridice și sentimente memorabile. „Ultimul Crăciun” are sensibilitate și mesaj, naivitate și putere, răzvrătire și asumare, durere și împlinire; cu toate aceste elemente, plus cele evidente, nu este loc de amânare a lecturii.

Poema poartă un aer de tânără rebelă, dar responsabilitatea și independența nu o lasă să scape frâiele. Până îl întâlnește pe Ben, iar odată intrată în lumea lui extravagantă, în care locul femeii este bine stabilit de preconcepții, viața ei se schimbă. Renunțând la a-și continua studiile și alegând să lucreze într-un magazin de dulciuri, Poema se încrede aproape orbește în Ben, viitor chirurg, respectat și provenind dintr-o familie respectabilă. Relația lor evoluează rapid, iar până la a se căsători nu este decât un pas – forțat înainte de părinți, prieteni păcăliți de o iluzie. Dar ce se poate întâmpla când iubirea nu este cheia universală pentru fericire, viitor și liniște? Poema nu este interesată de statut, iar fuga ei din rolul de soție este o decizie ale cărei urmări se pot răsfrânge și asupra altor persoane.

După un trecut în care sărbătorile erau marcate mai mereu de tristeți și neînțelegeri, Crăciunul în Angel Falls, locul spre care o conduce, inconștient, sufletul, pare desprins din altă lume. Poema este dispusă să o ia de la capăt; cât de greu poate fi să se integreze într-un loc nou, printre străini? Surprizele par să o urmărească încă de la prima întâlnire cu micul orășel. Poate fi magie, poate fi destin, dar de Crăciunul acesta, iubirea plutește în aer.

Leila Sandra M. scrie o poveste profund empatică, experiențele personajului principal venind ca un nod în stomac. Poema este femeia care se lasă purtată de sentimente în ciuda semnalelor discordante, care se complace cu căsnicia ei de ochii lumii, dar totul până la un punct. Răbufnirea ei îi scoate la iveală adevăratul caracter al lui Ben și nu îi rămâne altceva de făcut decât să se rupă de peisajul nefast în care s-a închis de bună voie. Trăirile ei vibrează puternic, însă, în contrast, și mai încântător este să asiști la transformarea ei și să simți bucuria pe care o trezește sprijinul venit din partea oamenilor calzi și dragostea adevărată din partea bărbatului potrivit.

„Ultimul Crăciun” cerne emoții iscate de neîmpliniri, lacrimi, trădări, ignoranță, dar, mai pregnant, declanșate de iubire, naturalețea acțiunilor, omenie și speranță. Poema este un personaj care te inspiră, dar, totodată, și ceilalți participanți la acțiune au legat în substrat un mesaj. Cu o atmosferă plină de electricitate, cu o poveste ce se răsfiră în iubire oarbă și iubire sinceră, romanul bifează toate punctele pentru o lectură intensă, fermecătoare, în perfect acord cu gândurile și trăirile pe care le provoacă sezonul rece.

Carte disponibilă pe Velvet Story

Sursă foto:  Book photo created by freepik - www.freepik.com