Review ”Seducția apei” - Monica Ramirez

Editura Tritonic
În decursul mai multor ani m-am orientat spre cărțile străine, citind în limba engleză și format electronic, mai degrabă din motive legate de comoditate decât altceva. Acum îmi place să îmi spun că acest lucru m-a ajutat să îmi formez o părere despre literatura străină încât să pot face comparații cu cea autohtonă. E puțin târziu să îmi pară rău că nu am citit la timp scrierile autorilor români, dar încerc să îi iau pe rând pe cei care mi-au atras atenția și să îi descopăr în ritm alert. Nu mare îmi este surprinderea că mă afund în povești pe care dacă nu le-ar sublinia un nume românesc, risc să pierd din vedere originea lor, fapt ce denotă că nu e nevoie să cauți prea mult o carte din genul preferat, pentru că o ai la doi pași.
Sunt destul de versatilă în lecturi și în funcție de starea de spirit îmi aleg peisajul din care vreau să simt, iar de această dată mi-am dat seama că atmosfera unui historical romance mi-a lipsit și se pretează perfect cu zilele de februarie. Monica Ramirez mi-a oferit povestea perfectă, cartea fiind prima mea întâlnire cu autoarea și una de bun augur nu doar pentru genul sus numit, ci și pentru stilul captivant și ireproșabil care cu siguranță se transmite tuturor scrierilor și mă ispitește a descoperi și seriile thriller.
„Seducția apei” își are merit ca titlu și pentru povestea frumos încadrată și pentru starea mea ca cititor răpit și devotat acțiunii. Fără menajamente, am fost plasată într-un timp și spațiu care m-au orbit de orice altceva în jur și mi-au promis o călătorie prezentată din primul moment precum un cadou neașteptat. Influențele străine în scrierea Monicăi Ramirez au adus un suflu fresh și încântător pentru mine în timpul lecturii, căci necunoașterea mea al acestui teren românesc plin de intrigi fantastice mă face să tresalt de bucurie la oglindirea perfectă cu scrieri pe același gen ale unor nume sonore. Îmbinate plăcut, elementele de anticipare, suspans, mister, cele romantice, de cotitură și personajele ademenitoare sunt baza unei povești ce poartă ușor statutul uneia care vrăjește.
Lumea anului 1862 stă să se schimbe sub ochii lui Nathalie Arnaud, proaspăt absolventă a Școlii de Medicină din Paris și femeie puternică gata să înfrunte valurile de discriminare și superioritate ale genului masculin din orașul ei natal, San Francisco. Până să ancoreze însă, la bordul vasului pe care călătorește o lovesc din plin fiori străini ei, vibrații venind din partea Căpitanului, un bărbat impunător și de neclintit, pe care nu speră să îl mai revadă. Pe uscat, în întâmpinare lipsește să apară fratele ei, Claude, și o ia la pas spre reședința mătușii Catherine - un bordel elegant și profitabil. Clipele de răgaz nu îi sunt destinate lui Nathalie, pentru că la umbra întunericului este atacată și răpită. Vinovatul, Maiorul Moore, jucându-i îngrijorarea pe care o are pentru Claude în favoarea lui și folosindu-se de antecedentele lui Nathalie ca spion, o trimite în ipostază de doctor în casa lui Don Miguel Samuelle Cabrillo. Ce nu știe Nathalie, este că pe lângă sarcina pe care o are de a identifica boala de care suferă Don Cabrillo, un mister nedeslușit de cei mai pricepuți doctori, va fi prinsă în mijlocului unui conflict al Uniunii, amestecat cu interese periculoase, secrete de familie și dezamăgiri. Toate necazurile nu ar fi fost dureros de înfruntat dacă Don Miguel nu era bărbatul care i-a pus inima pe jar și pentru care este în stare să se sacrifice. Când cărțile sunt date pe față, nu toți rămân în picioare și în persoana cui nu te așteptai se ascundea mișelul care voia pentru el totul și mai mult. Cum se va descătușa Nathalie de misiunea Maiorului, va găsi cauza și vindecarea stării lui Don Miguel, vor scăpa nevătămați din patosul iubirii, vor asculta de „seducția apei”...
Lupta dintre personajele principale și cele negative face mereu deliciul unei intrigi palpitante și în povestea de față acțiunea nu duce lipsă de punctul acesta. Bine ascunse în pielea personajelor, misterul și suspansul merg mână în mână cu situațiile conflictuale și de limită. Împărțită armonios între scene antrenante, tensionate, sub semnul întrebării, surprinzătoare și scene debordând romantism, farmec, povestea se cere a fi citită rapid și bucură prin cadrul concentrat pus pe seama personajelor ce fiecare ocupă un rol cheie și scenariul bine trasat. Un historical romance purtat pe ape învolburate de thriller și spionaj, „Seducția apei” este călătoria în timp care surprinde imaginea colorată a iubirii complicate, a balurilor fastuoase, dar și pe cea sumbră a unui război de interese, de putere, de recurgeri la otrăviri și crime. Atenția acordată scrierii din prisma detaliilor, a făcut ca povestea să fie una bogată și pe planul descriptiv și pe cel emoțional, contrabalansând cu momente de umor care fac cu atât mai mult să îndrăgești deopotrivă personajele și creatorul lor.

O lectură de ⭐⭐⭐⭐☆ (4,5/5)